onsdag 5. november 2008

Å ta med tankene på luftetur

Ja det er effektivt. Utrolig hvor positivt det er for tankene med litt frisk luft. Og med verdens beste turkamerat, Kjære. Han er forøvrig i ur lite bedre form enn meg, så en tur opp i slike høyder gjør meg rimelig svett på ryggen.

Dagens novembervær var perfekt for en luftetur.


Litteraturbloggingen min har vært ganske sparsom... Men hvor mye forskjellig er det å blogge om Donald Pocket? Eller artikler om naturfagundervisning?

Nå har jeg derimot noe å fortelle. Har begynt på boka Internasjonalen av Gunnar Kopperud. Fikk den i bursdagsgave fra StoreSøster (som ikke er min storesøster, men som godt kunne vært det...)
Så langt kan jeg bare si at dette er en bok jeg liker. Og da jeg i dag leste følgende: "Einstein avviste til å begynne med denne teorien, universet forandrer seg ikke bare fordi en mus ser på det, brølte han, og spiste det senere i seg, ord for ord." Ja da var jeg overbevist om at dette er boka for meg. For å bevise at jeg (og boka) ikke er totalt nerd, så tar jeg med fortsettelsen: "Hadde vi forandret oss bare fordi Elsa hadde sett på oss, tillagt oss en mening, og dermed gitt oss en retning? I såfall var det vel i bunn og grunn Elsas ansvar hvis noe skjedde? Eller?" (Elsa hadde gitt dem kondomer...)