fredag 4. september 2009

Her er jeg

Jeg tenker jo litt på bloggen min innimellom, men dagene løper avgårde. Og så var det den plakaten da, den jeg har sett på i barnehagen og tenkt at dette må vi ordne opp i... Og da Kjære kom hjem med Olleditten i morges, da han egentlig skulle ha levert henne i barnehagen. Planleggingsdag, ja!!! Jaja. Det ordnet seg, Olleditten ble med meg på jobb hun, sammen med Bukkene Bruse, for tiden bestående av to bukker, en bro, en elefant, en tiger, en løve og et tre. Trollet er "bote" som dukkeføreren selv sier. "Ripp, rapp, ripp, rapp..."

Med en kjøretur som for tiden tar oppimot 40 minutter hver vei, pga veiarbeid, blir det også god tid til å høre på lydbøker. (Til og fra jobb, altså.) Forrige uke var det "I eventyret" av Olav Duun. Anbefales virkelig. Duun må ha vært en klok mann, i tillegg til at han var vanvittig god til å skrive! Denne uken er det "Sult" av Hamsun, lest av Aksel Hennie. Fantastiske greier. Vanvittig intens.

Tidligere i uka ble landsdelen truffet av et fantastisk tordenvær på nattestid, dette førte til at jeg ble liggende å lese ut "Øya" av Victoria Hislop. En utrolig fengslende bok. og jeg er sikker på at jeg må til Kreta så snart som råd er, og da hadde det vært stilig å få besøke Spinalonga...

Nå er jeg nok en gang i ferd med å dykke inn i favorittboka mi... Dette blir visst fjerde gangen.

Og ellers. Joda, livet spinner av gårde så raskt at det er litt vanskelig å henge med i svingene til tider, litt vanskelig å huske at livet er HER OG NÅ. Men det blir faktisk litt tid til søm og strikking innimellom, selv om det blir litt dårlig dokumentert. Kanskje helga bringer noen fotoreportasjer her i bloggen?