lørdag 1. november 2008

Puster ut

Da er oktober 2008 over. Det har vært en innholdsrik måned. Jeg Har sannelig fått være med på mye spennede! Det har vært slitsomt, men gøy.

Brothern er solgt, og ny Pfaff har kommet i hus. Tar nok litt tid å venne seg på den, og jeg finner jo en del småtteri som er bedre på Brothern enn på den nye, men jeg vil tro at Pfaffen og jeg skal bli svært gode venner etter hvert.

Inspirert av blant annet Shamu, har jeg også fått ryddet og systematisert i sykroken min, og litt andre steder. Først et oversiktsbilde av kroken, med nymaskina på plass...

Bak huskylocken min - et superduperkjøp i vår - er de aller fleste mønstrede stoffene mine. I tillegg ligger korden min her, og jerseyen og ribben. Nå meldes det at ny pakke med stoffer fra Stoff og Stil er observert i retning hyllene mine, så da må det til en liten omorganisering allerede...

Et lite lager av små biter av mønstret stoff...

På rommet til Bittelille har jeg lagret litt mer nøytrale stoffer.

Under sybordene har jeg lagret stoffer beregnet til vesker og bærenett, fleece, diverse rariteter og snurrepiperier +++ Og mørkloftet har jeg ikke tatt med i denne runden. Så det er vel bare å sy på.

For ei uke siden var jeg på mesøk hos Mojo-jentene. Jeg fikk denne nydelige kjolen, et bytte for kjole og skjerf som jeg hadde heklet/strikket og sydd. Kjolen er allerede mye brukt.

Vel hjemme igjen var det en tur på håndarbeidsbingo på grendehuset her. Der var jeg så heldig å vinne denne flotte quiltede løperen.

Og sist, men ikke minst. I begynnelsen av denne uka fikk Sprellemann brev om at hun var tatt opp som drillpike i skolemusikken. O lykke!

Så da er det på tide å se fremover på november. Tror nok det blant annet må bli masse søm, litt hekling og noe strikking. Og definitivt mer blogging!