onsdag 15. juli 2009

Borte - Hjemme - Borte

Tiden flyr når det er sommer (og når ledningen til kameraet er borte).

Nå har jeg vært hjemme en stund, faktisk såpass lenge at jeg har rukket forskjellig. Jeg har blant annet begynt på et hemmelig prosjekt!




Og så har vi rukket å være på hytta noen dager. Det har vi kost oss og fiska. Hert er noe av fangsten. Vi har sannelig kost oss med fjellørret!
Vi har hatt det ene og det andre av vær. Trøndelag, kalles det. Og, etter å ha forska litt på nett, så kan jeg melde at følgende flygende greier til tider har vært rimelig plagsom: Sviknott, klegg og blinding. Stikkemyggen har faktisk holdt til på litt andre steder, ergo så klør det ikke så ille.

Storebror gikk forresten igang med taubaneprosjekt, resultatet ble godt, og til og med Olleditten ble med på en tur. Fotografen og kameraet var ikke helt klar da de kom susende...

Forøvrig så driver jeg og blir kjent med det nye kameraet. Vi er ikke helt enige enda, men det blir vvi nok. Det som hittil er litt skuffende, er at den gamle HPen (kjøpt på Rimi) tar bedre macro- og supermacrobilder. Dette betyr at jeg sliter med å få tatt gode blomsterbilder. Sprellemann spreller forresten i det som det kan sprelles i, her i et slengtau. I akkurat samme område ramla hun ned fra et klatretau og brakk overarma for snart fem år siden...
Rockern var ikke i storform disse dagene, mulig ørebetennelse kan ta skylden. Men sammen med Baluba fikk han i allefall samlet opp en del tørrkvist fra et morfarbesøk for et par år siden, disse blir tatt vare på og er nå perfekte til bålbrensel!
I morgen går ferden til beste/oldeforeldre i nabofylket, med innlagt Malin og Celinekonsert i morgen kveld. Vi gleder oss!