torsdag 28. januar 2010

Klassikere

Mye å gjøre på jobb, og ellers i livet for tiden. Sliter med litt fotovegring, og blogg-uten-bilde-vegreing... Men jeg leser klassikere for tiden. Visstnok barnebøker, men... Akkurat nå er det Johanna Spyris "Heidi" som ligger på nattbordet, og gjør at jeg ikke får sove før langt på natt. Vanvittig fengslende historie - skal gi boka videre til Sprellemann på ni når jeg er ferdig. Boka kom først ut i 1881, altså nesten 130 år siden, men er utrolig aktuell i dag også!

Boka som jeg akkurat har lest ferdig er Tom Sawyer av Mark Twain. Et virkelig mesterstykke! Denne ble først utgitt i 1876, men kunne like gjerne vært skrevet i dag!

Og ikke minst, jeg har lest ut Seierherrene av Roy Jacobsen, fra 1990. Fantastisk bok det også!

Nå er det snart helg, skal bare si noe fornuftig om proteiner og vitaminer først ;-)