mandag 13. september 2010

Rykk tilbake til start?

Fredag var det klart for litt hyggelig samstrikking. Ved leggetid var det Guiritana som ledet...


Lørdag var det klart for ny bunadssesong. Bildet kan jo tyde på at jeg har rykket tilbake til start... Og kanskje burde jeg gå litt i meg selv, og se hva som skjedde, ettersom bunaden til Bror fremdeles ikke er ferdig... Vel, min løsning på saken er rett og slett å gå løs på en bunad til!!! Denne gangen er det Kjære som har stilt sin kropp til disposisjon... Så får vi se da, om det er lettere å få ferdig to enn en bunad... I allefall, her er det som skal bli til en bunad til min Kjære i løpet av et års tid.




I år skal det sys sammen med min besteste beste Budeie (tidliger Storesøster ;) ) Håper at samsøm er like lurt som samstrikking!

Da helgas bunadskurs var overstått, tok vi en tur på hytta. Plutselig så slo det meg at det nok er mulig for oss å gå opp for bare en overnatting også - 3,5 km er jo egentlig ingen ting! Tanken måtte testes ut, og viste seg å fungere finfint. Sløvt hyttedøgn, med mye kos og strikking. Plutselig tror jeg nok at jeg leder på Guiritana!!! (Men nå er jeg litt lei av disse bølgene (er det dette mønsteret som er "Havskum"?) så teppet får ligge i posen sin en stund nå.


Mens jeg strikker videre på Klukka. Er igang med vrangbordkanten. Og alle som har strikket Klukka vet at det som gjenstår bare er å surfe inn! Og da skal det veies - og kanskje ligger det snart an til innkjøp av Marius-hoodie?


Lille Olleditten var ikke helt i form på hytta, og da var det godt å få sitte på til pappa litt i bæremeisen på tur hjem.


Fremdeles ikke i form denne lille sjarmisen, så i dag er det hjemmedag. Unormalt rolig er hun, mye TV, men Lazy Town er så skummelt, at da ble det vasket kopper i stedet. Og så er det jo litt fint å få klippe papir. Er visst et kort til farmor dette.


I tillegg kom det telefon fra Storebror som ble dårlig påp skolen i dag, så det er nok tid for det. Vi får ta det litt rolig og håpe vi snart er i form igjen. Undertegnede har en travel dag på jobb i morgen, så jeg får forsøke å forberede mest mulig her.