lørdag 30. oktober 2010

Tiddelibom

Ok - det snør ikke, det regner. Men Ole Brum synes det er kaldt. Det kan nok skyldes at han var rimelig skitten, og ble beordret til et morgenbad av mamman sin (Olleditten). Det blir jo en stakkars liten bjørn våt og kald av. Heldigvis ble jeg ferdig med litt varmt tilbehør i dag, så nå går alt så meget bedre.


Jeg fikk en finfin pakke fra Pulverheksa for en tid tilbake, den inneholdt blant annet lekkert superwash-garn fra Hifa. Da jeg så skjerfet til en av Balubas venninner, tenkte jeg at dette må jeg prøve å strikke, så jeg tegnet av mønster etter beste evne. Gjorde en egen variant da jeg kom til at jeg ikke orket å finne ut av den ene rapporten... Skjerfet er strikket på pinner nr 7 (tror jeg), i dobbel Hifa superwash. Har heklet to blomster og sydd på.


Lua er strikket på pinner nr 5, også med dobbel tråd. Duskene er festet med snorer som jeg har fingerflettet (en teknikk som måtte læres for å lage snorer til baksiden av vesten på herrebunadene), og tvinnet sammen. Når Ole Brum har fått varmen tilbake, skal lue og skjerf pakkes inn og legges bort. Planen er at det skal under juletreet, som gave til Baluba. Håper det faller i smak.


Herligheten veier 202 gram, og med det er 1258 gram unnagjort.