søndag 14. november 2010

Blå

Det er vel nå det passer å vise fram litt strikking, kanskje. Strikking er, i allefall i den form jeg bedriver for tiden, en lite kreativ aktivitet. Her handler det om å følge et mønster uten å gjøre så mange vurderinger. En utmerket aktivitet når hodet er fullpakket med alt mulig annet. Det er utrolig godt å kjenne at man faktisk, ved hjelp av garn og pinner, kan lage noe!

Jeg har nå laget ferdig en genser til Olleditten. Mønster er rullegenser fra Nøstebarn. kjenner at dette ikke kommer til å bli en favoritt. Verken rullekanten eller halsløsningen er helt som jeg liker. Genseren er pyntet med et selvportrett av Olleditten, og hun er strålende fornøyd selv. Garnet fikk jeg i hemmelig venn-runde tidlig i høst, og er deilige Supersoft fra Holst garn. Pinner 2,5 og 3.




Jeg har også en julekulestrikkekonkurranse på gang. Har kommet til åtte nå, og ligger bak konkurrenten min, som i skrivende stund har meldt inn 10 kuler. Jeg har brukt restegarn på disse, og har planer om å fortsette med det, men det ser ut til at jeg må kjøpe et nøste hvitt garn, altså. Litt nedtur det, men det får vel gå. Kule kuler, synes jeg.


Lurer også på om jeg egentlig har avsluttet min offisielle stæsjbusting, med inn og utveiing. Ser at jeg har greid å la være å handle alt garnet jeg har hatt lyst på lenge nå, så da får jeg si meg fornøyd. Har også kjøpt ett kg Smart-garn til Mariushoodie til Storebror, og er godt igang med prosjektet. Har passert 200 gram oppstrikket nå.


Og ellers... Joda, tiden flyr. Snart er det adventstid.