onsdag 29. august 2012

Reåpning

Lurer på om det er på tide å reåpne bloggen min. Nesten et år siden siste innlegg nå, og kjenner at jeg er klar for å meddele meg litt til verden igjen. Om verden vil lese eller ikke, det får bli opp til den...

Siste innlegg i fjor var fra første bunadssamling. Bunaden til Kjære ble også ferdig! Hvis man ser bort fra skjorta da...

 Her er de to bunadene jeg har sydd, og mennene de er sydd til, min bror om min Kjære.

Trente øyne ser at vestene er ulike, det er to forskjellige typer stoff i dem, Kjære sin (den øverste) er håndvevd, mens bror sin er maskinvevd.



Og anledningen for at begge stilte opp i bunad samtidig var Rockern sin konfirmasjon i mai.

Konfirmanten i Svart mannsbunad fra Nord-Trøndelag, Baluba og Lille Troll i bunadene de fikk til Storebror sin konfirmasjon for to år siden. Sprellemann har rust Nord-Trønderbunad, arvet fra min farmor og sydd om til "ungdomsbunad". Storebror må nøye seg med dress, mor i blå Nord-Trønderbunad, og fra i blå herrebunad fra Nord-Trøndelag.


Borddekkingen gikk forøvrig smertefritt, og konfirmanten hadde valgt herlige farger, og tusen takk til Vårtun blomster som fulgte opp fargene med herlige blomsterdekorasjoner!


Jepp - det var reåpningen, så får vi se hvordan dette går, og om det kommer innlegg som er mer nære i tid enn dette...