lørdag 17. januar 2009

Honningtunger

Jeg er langt inni boka "Honningtunger" av Helene Uri. En utrolig fenglsende og tankevekkende bok. Og utrolig trist, tror jeg... Sliter med å finne det rette adjektivet, men trist er det nærmeste jeg kommer. Jeg gleder meg uansett veldig til å lese videre, begynte på torsdag og er bortimot halvveis nå...

Jeg har faktisk fått gjort en del på håndarbeidsfronten, mye strikking og litt søm. Mye til gaver og en del til meg selv. Ikke så morsomt å blogge det når jeg ikke er enig med kameraet, men her kommer noe i allefall:

Aller først kjolen jeg strikket i julegave til Sprellemann, oppskrift og garn fra Birgirsdottir. Selv om modellen sliter litt med å se normal ut på bildet, så var hun veldig fornøyd med kjolen!


Så to sitteunderlag til nieser, strikket og tovet i Lett Lopi, med navnene nålefiltet inn.

To søte søsken fyller to og tre år i januar, så de må få passende gaver. Bukse og genser til storebror, og genser samt et skjørt sydd tidligere til lillesøster. Storebror fikk også skjorte til jul, den ble for liten, så da ble det laget en ny en.

Ellers kan jeg melde om fremgang på dameskjørt-prosjektet mitt, så snart nå blir det premiere på Landhandleriet. I dag har jeg hatt på meg prøveprosjektet og er godt fornøyd!

Bilder av det jeg har laget til meg selv i det siste kommer når jeg finner et fotoapparat og en fotograf jeg er fornøyd med ;-)