lørdag 13. mars 2010

En sprekk

... har møtt veggen mtp. bunadsprosjektet akkurat nå... Men lover å komme sterkere tilbake. I dag har jeg derimot kost meg med overlocken min, og herlige stoffer som jeg kjøpte hos JNY design i fjor vår, og muligens noen stoffer fra Stoff og Stil også. Resultatet: En genser til Baluba og en genser til Olleditten.

Balubas genser er sydd etter et mønster fra Stoff og stil, oppleggskanten nede og på ermene er sydd etter oppskrift fra Gecko. Enkel måte, med et resultat som jeg vel er bare passe fornøyd med... Men det duger. Totalt sett fornøyd me genseren. Baluba også!

Bildet bak viser forresten samme Baluba for 5,5 år siden. Og på muren bak henger Olleditten sin genser. Olleditten var i seng før fotosession... Mønster fra Meedom, genser med raglanermer. Og, ja, jeg vet det, Meedom-mønstrene er korte og vide... På grunn av dette har genseren også fått ribbkant nede.

Applikerte skyer foran, og litt sjokolade i munnviken. Nyklippet for anledningen også. Baluba fant ut at hun skulle spare håret sitt nå, så da ble det kun klipping av lugg.

.. og en liten sky bak.

Olleditten sin genser trenger noen tvillingsømmer for å få lagt ned overlocksømmene, men inni spolehuset på Pfaffen min skjer det saker som jeg ikke er helt fornøyd med. Overtråden hekter seg fast i den sorte plasten nederst der. Skal se om jeg kan fikse det selv... Håper det.

Men alt i alt - jeg har kost meg! Fint å sy noe som blir ferdig på en dag, og som kan brukes med en gang!

For nesten et år siden la jeg ut en Pay it forward. Og for ei uke siden fikk jeg sendt avgårde pakkene. Her er noe av innholdet. Jeg har strikket et sjal i Faerytale fra Du Store Alpakka, deilig og mykt. En voksen og to barnehalser i Big Ball fra Schoeller + Stahl, en barnehals i Hubro fra Dale ogCrazy fra Løve Garn, en Åre-mössa i Milanogarn og en lue i Balder fra Viking.

Håper det kommer til nytte!

Prosjekt Tjueti er nå bortimot ferdigisolert. I tillegg har det kommet stabler med panel oppå der. Og i dag er det to mnd til vi skal ha konfirmasjon i huset. Må vel få ut invitasjoner snart, kanskje?