lørdag 22. januar 2011

Gardin blir til puter.

I januar er det to nieser som har bursdag. Ryktene sier at de ønsket seg puter til jul. Tror ikke de finn puter til jul, men da er det jo en fin anledning for å sy puter til bursdagen da.


Denne uka var jeg hjemme med Olleditten to dager, feber og forkjølelse på det lille trollet vårt. Med en akkurat litt for frisk pasient på 3,5 år, er det ikke så enkelt å jobbe, men det går an å sy litt, da trenger man ikke full konsentrasjon.

Putene er sydd av mine gamle gardiner i tykt bomullstoff, ser nesten ut som tykk lin. Bildene er skrevet ut på foto-strykepapir og strøket direkte på stoffet (kunne kanskje liksågodt ha strøket på hvit lerret først og så sydd på).


Den bredeste blonden er fra lageret mitt, sikksakkbåndet er et eller annet arvegods, tror det er brukt en gang før.


Smal blonde kommer fra Leanne. Betalt i fjor, så da går jeg klar av nyttårsforsettet (selv om blonden strengt tatt er bestilt i år - men det er en annen historie) - finfin service hos Leanne, i allefall.


For snart tre år siden kom det en haug glidelåser hit til huset (nesten alle er av det usynlige slaget), fikk brukt opp to av disse som lukking til putene. Plasseringen av glidelåsene er ikke optimal, men et "uhell" under påstryking av bilder gjorde at jeg på denne måten fikk reddet mest mulig av det uhellutsatte stoffet. Innerputene, på 50 x 50 cm kommer fra Jysk - også kjøpt før 2011 ble et faktum. Altså: Nyttårsforsett holder fremdeles stand, lageret har krympet bittelitt, og forhåpentligvis faller putene i smak.

I dag er resten av familien rundt omkring, kurs, konferanse, håndball og bursdag hos nevnte nieser. Jeg og Olleditten er hjemme , i håp om at hun kan bli frisk snart. Her er hun, klar for å legge seg i sjutiden i går kveld. Stakkars lille! Eller, jeg synes jo hun er liten, men ble oppmerksom på at hun faktisk er ganske stor da jeg fikk se dette bildet...