søndag 23. januar 2011

Over gjennomsnittet

Å lage rynker på ermene på bunadsskjorte er over gjennomsnittet arbeidsomt. Over og under fire tråder i slengen, 7 mm fra klippekanten, neste rad er over og under akkurat de samme fire trådene. Måtte kjøpe meg lupelampe, gitt! Nå er det bare tre ermer igjen...


Så skal dette rynkes, og det skal ikke rynkes så tilfeldig som bildet viser, nei, dette skal være systematisk - men må innrømme at jeg sliter med å få lagt til foldene her. Virkelig over gjennomsnittet pirkete.


En undersøkelse viser at foreldre synes at egne barn ligger over gjennomsnittet på ferdigheter og taleneter. Ja, og på utseende. Denne her ligger definitivt over gjennomsnittet på det meste. (Og det er helt objektivt vurdert!) Her har hun nok en gang forlangt å bli fotografert. Ser heldigvis ut til at hun har frisknet til. Lurer på om det rett og slett har vært en ørebetennelse jeg.


Jeg har nok over gjennomsnittet mye stoff liggende, heldigvis har jeg et nyttårsforsett på gang, som forhåpentligvis fører til at lageret krymper, men også at jeg får sydd litt mer. Vi er igang med en ommøblering av stua hvor sykroken er, og det ser ut til at det blir veldig bra. Skal kjøpe 3,5 meter benkeplate og noen skap eller skuffer til å sette under etter hvert. Da blir det plass til flere syere samtidig.

Jeg har nok sydd over gjennomsnittet mange vesker av dette slaget også, de er rett og slett geniale. To stk. ble ferdige i dag, og kan kjøpes ved en henvendelse til meg. Begge har innvendig lomme med glidelås. Ytterstoffet er nytt (ubrukt), mens foret i begge to har vært gardiner tidligere.



Jeg frykter også for at jeg er over gjennomsnittet mye skippertakmenneske. Nå burde jeg egentlig jobbe litt, men er usikker på om det blir noe av. Burde også sydd noen flere knappehull, og ikke minst brodert skjortemansjetter... Hm..

Ønsker alle en over gjennomsnittet god uke!