tirsdag 15. februar 2011

Jeg er da her...

Hm, lenge siden sist blogginnlegg nå. Vel, jeg er her, og det skjer forskjellig. Det strikkes litt for tiden. Mariushoodien mangler bare glidelås nå - må vel kjøpes, sikkert. Et annet langgtidsprosjekt er denne genseren i Lett Lopi. Strikker etter oppskrift fra Nøstebarnboka, og med innlagte reinsdyr fra Garnstudio. Kjenner forresten at jeg har litt lyst på den genseren som disse er hentet fra... Målet er å få ferdig denne også til 27. februar, slik at den kan bli med på UFO-konkurransen på visyr.no. Spent på hvordan den blir til slutt.


Nesten alltid når jeg skal overføre bilder til PCen min, dukker det opp et bilde eller flere som ligner på dette. Olleditten elsker å ta bilde av seg selv når hun finner kameraet. Søt da, lurer på hva hun har spist her.


Jeg har forresten en lang 4H-karriere bak meg fra unge år, og nå har jeg vært klubbrådgiver i klubben vår i 2 år. Synes 4H er en fantastisk organisasjon, en organisasjon på ungdommenes prinsipper, hvor de får lære om prosjektarbeid og ikke minst organisasjonsarbeid. Ungdommene selv planlegger og gjennomfører ulike arrangementer i løpet av et år, ut fra hva de selv har lyst til. I tillegg får de tilbud om en rekke kurs og ikke minst 4H-leirer. Her i huset er de tre eldste med. I løpet av vinteren har det blant annet vært arrangert volleyballtrening annenhver søndag, et populært tiltak. Et av målene var årets Nattkøpp - så vidt jeg vet er det første gang vår klubb deltar. Resultatet ble en hederlig 9.-plass av 35 lag.

Nattkøpp starter ni om kvelden, og finalen spilles ca ni påfølgende morgen, dette bildet av Sprellemann er tatt en eller annen gang i løpet av natta, hun ser en smule trøtt ut... Ryktene vil ha det til at det er ønske om å fortsette med volleyballtreningene fremover også. Rockern har forresten valgt Volleyball - aktivitetsledrer som 4H-prosjekt i år, og meldt seg på et kurs for å lære mer om dette på årets storkurs i mars. Og Storebror har krysset av for idrettslinje med volleyball på et av alternativene på søknad til vgs...


Mor, ja, mor i huset, hun har tre dager igjen på jobb nå, så er det vinterferie. Kjenner at det skal bli helt greit!