torsdag 21. april 2011

Work in progress

Grisevær på skjærtorsdag i midten av Norge. Så da får vi drive på litt innendørs da. Vi har spennende tider foran oss, ingen dramatiske omveltninger som står for tur, men halvdramatisk, kanskje, men bare hyggelige greier. Dette skal f.eks bli en jakke, det som er spennende er om den skal brukes på den nye hytta mi i sommer, eller om det må vente til neste sommer... ;) Ikke så langt igjen til jeg skal dele for ermer nå, på jakken i allefall.


Jeg tror egentlig at min kjære Bror kunne tenge seg å stille i egen bunad, uten Star Wars-t-skjorte på 17. mai i år. Litt usikker på hvordan det går, men jeg er i allefall i siget. Det broderes skjorte til den store gullmedalje her. Fremst på bildet er den mansjetten som er nesten ferdig, i midten skjortekragen og øverst mansjetten som mangler en god del...


Her er det dobbel korsstingsgrunn, kontursting, tungesting, plattsøm og knuter. I tillegg til attersting og knuter langs kanten. Ikke verdens vakreste skjortebrodering, men jeg får det til, og synes det er litt morsomt å se at tegningene fylles sakte men sikkert. Og heldig for meg: Når denne er ferdig har jeg jo en til liggende.

Men nå er det en liten broderipause her, skal utnytte at Sprellemann er borte og rydde på rommet hennes! Det trengs!

Ei riktig god påske til alle!