onsdag 25. juni 2008

Sommerjobb

I morgen reiser jeg til Oslo/Drøbak for ei ukes sommerjobb. Jeg gleder meg veldig, både til jobben, men ikke minst til å møte masse flotte mennesker, kjente og ukjente. Og jeg gleder meg voldsomt til å møte "familien min" som har flyttet fra Oslo til Drøbak siden sist, og i tillegg har fått seg ei lillesøster! I dag har jeg sydd forklekjole og truse til Lillesøster (kjolen er etter mønster fra Lillis) mens trusa er tegnet av fra en her i huset. Modellen min, Bittelille, er noen mnd større enn mottakeren, så forhåpentligvis passer settet perfekt. Storebror i Drøbak blir straks tre år, og han får denne t-skjorta.

Jeg bedriver litt krymping av UFO-lageret mitt - og i den forbindelse lurer jeg også litt på hva kriteriene for å bli en UFO er...? Valgte å kalle skolemusikkens lappeteppelapper for UFOer før de var påbegynt. Men nå er de i allefall ferdig. All ære til Hilde som skal montere teppet! Og jeg har strikka mange masker før jeg endelig fikk til riktig størrelse! Og så er aviskurva, strikket i Cortina også ferdig. Lurer på om den skal toves en gang til...

På grunn av generelt dårlig tilpasning mellom tog og fly her, og i tillegg ekstremt dårlig tilpasning pga sommerruter, blir det mye venting på meg i morgen. Får se positivt på det, og tro at jeg får strikket mye på skjørtet mitt, som jeg har lagt opp til i dag...

Neste blogginnlegg kommer vel ikke før neste helg.