mandag 7. juli 2008

UFOer

UFerdige Objekter.
Ja sannelig. Det har jeg så mye av at jeg kunne hatt fulltidsjobb resten av livet med å få det ferdig... Men nå skal det skje noe. For å kverke litt av dette voldsomme lageret som ligger fra loft til kjeller (og på hytta med), så har jeg meldt meg på to UFO-alonger på Hobbyboden. I den ene alongen har jeg lagt inn noen strikkeprosjekter, mens den andre er en ren syprosjektslanking.

For å holde meg selv litt i ørene, så følger jeg opp her. Når det gjelder strikking, så er lageret av ufoer rett og slett utellelig, men følgende fire prosjekter står nå til forfall: Alpakkakjolen min - som nå er inne i fasen med pinner nr 2,5! Tre par lugger, hvorav jeg har 1 stk ferdig til alle par, en babydress i alpakka og noe dukkeklærgreier. Ferieprosjektet mitt, alpakkaskjørtet, står ikke på listen, men jeg ser det har en tendens til å bli foretrukket fremfor noen av ufoene. Så, her er mine egne regler: Ikke innkjøp av nytt strikketøy før to ufoer er ferdige! Og strikkeUFO-lista mi forsvinner nok ikke, ettersom det ligger en hel bråte med runner up's rundt omkring.
(Og der kom jeg på at jeg har noen kjolelivprosjekter liggende også...)

På sømfronten kan jeg melde om følgende UFOer. Et skjørt til meg selv, ferdig klippet i turkis thaisilke. Et "prøveskjørt" - kanskje til meg selv? En sparkebukse, ferdig klippet, men trenger en bedre løsning... En veske som er mer eller mindre ferdig klippet. En barnegenser i fleece, nesten ferdig klippet. Her har jeg ingen ekstra regler, for dette må jeg fikse!

Til noe helt annet. I dag har vi vært en tur i elva, mye vann og strøm, men ikke iskaldt. Til og med undertegnede badet!

Og Bittelille er jo bare til å spise opp da! (I hjemmesydd bukse...)

Og til slutt... Har ryddet litt i bokhyllene, og funnet ut at jeg gjerne selger følgende bøker:



Bøkene i de to første bildene koster 50,- pr stk, midterste bilde 100,- pr stk og to siste bilder 30,- pr stk. Pluss porto. Har solgt lappe-bøkene og Strikk tilbehør. Broderiboka er også solgt.