mandag 3. mai 2010

Kom mai du skjønne, milde...

Jepp, kan godt synge det av full hals, for det virker som mai har glemt at den skal være skjønn og mild. Vanligvis er jeg ikke værsjuk, men nå kjenner jeg at jeg kanskje kan komme til å bli det.

I skrivende stund er det 9 dager igjen til konfirmasjon her i huset. Ni dager går visst fort nå til dags, med hjelp av vannkopper (Olleditten), snekkering, bil på verksted, jobb, fotball, korps, etc, etc. Men i dag fikk jeg faktisk kjøpt meg strømpebukser til bunaden - det kommer jeg som regel på kvelden i forveien, og når strømpebuksene skal være hvite, så er det ikke alltid like lett å finne...

Sist fredag var jeg på fjæreekskursjon med mine biologielever. Alltid mye fint å finne i fjæra. Og vips, så kom jeg på at jeg hadde med meg undervannskameraet mitt. Og da kunne jeg forevige denne sjønelliken. Lekker ja?

Mai, ja... Bildet er tatt for en times tid siden, gjennom det ene takvinduet på mørkloftet. Der er det nesten ferdig nå. Får ikke gjort mer før trappa, som var bestilt i november (!) er på plass.

Rockern sitt rom er ferdig, og slagverket innstallert. Noen som har noen ide om hvor trommestikkene er? Mangler strøm enda, og noen møbler før det kan flyttes inn her.

Rommet til Storebror er også ferdig. Her mangler det madrass i senga, samt strøm, og noen stoler.

Ok, gulvet på loftstua trenger et siste lakkstrøk. Når det har tørket tror jeg guttene får flytte inn. Så må gulvet her herdes noen dager før det kan få møbler oppå seg. Hjelp meg å krysse fingre for at trappa er på plass innen helga, da!

Mai med minusgrader betyr at man fremdeles faller for fristelsen til å kjøpe sokkegarn... Selv om jeg ikke orker å legge opp for å strikke, så har jeg i allefall litt kult garn for formålet. Hhv Regia og On-line.