mandag 22. august 2011

Lørdag, ja

Ikke i dag, altså, det går ikke SÅ mye i surr for meg. Men som kommentert på forrige innlegg. Norge på tvers-uka mi inneholdt også et besøk på Ytterøya - visstnok Trondheimsfjordens Perle (men jeg mener å ha lest det samme om Tautra også?). Uansett, på lørdag var det klart for Ytterøya. Og det må innrømmes at et loppemarked var med og dro i den retningen. Nå er vi ikke borskjemt med loppiser her, så nåe sjansen bød seg, så var jeg klar.

Det var de flotte damene bak Bua Dekor som sto for loppisen, og jeg håper det ikke er siste gang!

Jeg har lenge tenkt at jeg har lyst på en Eva Gepo kjøkkenvekt, synes de er utrolig tøffe. Av en eller annen merkelig grunn gikk jeg forbi denne tre ganger, før jeg på vei ut snudde på hælen og fikk kjøpt den med meg.


Fin og rød, den havner nok på nyhytta. Har jo lansert rødt tema på kjøkkenet der tidligere.


Jentene fant mange saker som de ville kjøpe til lille søte fetter på Elverum, men vi fikk begrenset det litt da. Fant jo en del annet småtteri også. Kanskje aller mest fornøyd med denne emaljekasserollen som ser tilnærmet ubrukt ut.


Loppis er sannelig fine saker!

Og, rett skal være rett. Jeg fikk også sett meg om i Framverran i løpet av uka. På fredag kjørte jeg en gjeng 4H-ere utover for deltakelse på aspirantleir. Må innrømme at det er vakkert i Framverran, og at det nok kunne vært et mulig hyttested, hadde det ikke vært for Beitstadfjorden, den blir for liten og tam for meg altså. Framverran er visst ikke stedet man drar til om man ikke har et ærend der, men nå har jeg tipset om det. Perfekt til de som liker fjorden.