torsdag 11. august 2011

Veskesesong

Nytt skoleår, nye muligheter. Midten på august markerer et skille for mange av oss - hvert eneste år, enten vi er lærer eller elev, eller student. Kansjke for mange andre også, f.eks for foreldre.

Nytt skoleår skal markeres med nytt pågangsmot, og jeg er ganske sikker på at det ikke er bare jeg som tenker at "I år skal jeg ikke gå i de samme fellene som i fjor...". Ny frisk er fint å understreke med innkjøp av noe nytt til anledningen, ikke sant? F. eks nye bærenett til alle de nye bøkene. Jeg har de siste dagene sydd fire kule bærenett for salg. Den oransje er allerede solgt... Du finner dem enten på Epla-butikken in, eller på facebookprofilen min.


Denne gangen har bærenettene to innvendige lommer, en glidelåslomme og en mobillomme. En annen ting er at disse fire er sydd av ubrukte stoffer. Jeg har ikke kastet gjenbruk på båten, men ytterstoffene skrek etter rødt - og da hadde jeg det perfekte stoffet i hylla. Jeg har forresten arvet det fra en eller annen en eller annen gang ;)


Jeg har ikke tall på hvor mange slike jeg har sydd, men det begynner å bli noen. Såpass mange at jeg nesten kan gjøre det i blinde. Nå har symaskinene mine stårr rimelig stille siden bunadsprosjektene startet for to år siden, så da er det veldig greit å gå løs på slike prosjekter som man kan ut og inn. Har du lyst til å prøve å sy slike bærenett selv? Da kan du jo ta en titt på "How-to'en" som jeg lagde for snart tre år siden. Jeg tror kanskje den har vært til nytte for en del - i allefall ut fra tilbakemeldinger og antall treff på akkurat den sida ;)

Siden jeg kom hjem fra Danmark for 1,5 uke siden har jeg vært over middels forkjøla... Kjipt. men i skrivende stund så kjennes det faktisk ut som det er i ferd med å slippe taket. Så nå skal jeg krype til sengs, med boka mi, og satse på å være mye friskere i morgen tidlig!