søndag 31. august 2008

FERDIG

Alpakkakjolen er ferdig!
Det er ganske nøyaktig tre år siden jeg begynte på den. Oppleggskanten, på pinner nr 3, er på 496 masker. Det krympet i antall jevnt og trutt oppover, men etter hvert, på livet, er det også brukt pinner nr 2,5... Kjolen er herlig å ha på seg. Så nå gleder jeg meg til en kald vinter! Oppskrift og garn fra Du Store Alpakka. På bildet er passformen litt preget av hopping...


Skjørtet fra i sommer er også ferdig. Jeg elsker det! Strikket i Mirasol fra Du Store Alpakka, og mønster fra Feminin Strikk av Lene Holme Samsøe. Det var morsomt å strikke, og gikk kjapt og greit, så her har jeg allerede planlagt et til.


Dette Noe Noa-skjerfet skal bli bursdagsgave til ei god venninne... Håper det faller i smak.


Kurva og aviskurva selger jeg på Landhandleriet. Der har jeg også lagt ut en del hobbybøker som jeg enten selger eller bytter i noe annet spennende...