mandag 15. september 2008

Da har hun sydd

På tur hjem fra Østersund i går, kjørte vi om Brunflo hvor de visstnok har sveriges største bruktbutikk. Og, jovisst, stort var det, ja. Og mye rart var det å finne også. Men det som vi først og fremst leter etter, et hverdags middagsservise i retrostil, nei se det, det fant vi ikke der heller. Og ikke fant vi noe annet som fikk bli med hjem heller.

Derimot betalte vi bare 40 SEK for dette hespetreet på en Loppis i Østersund. Flott ja? Garnet som skal nøstes opp er en blanding av alpakka og merinoull. Det er så mykt at det er en drøm. Har 100 gram av det, så jeg får finne noe lurt å bruke det til.


Vel hjemme hadde disse to heftene dukket opp i posten. Den til høyre kjøpte jeg etter tips fra Umulia, det andre bare "måtte" jeg ha. Der er det tips om hvordan jeg kan sy meg kjole av Kjæres gamle dress, f.eks.



I går kveld ble disse fire veskene ferdigstilt. Du kan lese mer om dem på Landhandleriet. Nå er planen å få sydd litt forskjellig i tiden som kommer...