lørdag 17. april 2010

Helg

I dag har jeg vært på besøk i bloggen til Farmor. Farmor har strikket en stilig lue men et mønster som øyeblikkelig fikk meg til å tenke tilbake på åtti- og nittitallet, da jeg strikket plagg med mønster som vokste fram. Og det første som slo meg var en genser jeg strikket i 1989 (tror jeg). Den likte jeg utrolig godt. Husker da jeg kjøpte garnet, så hadde ikke butikken riktig type i alle fargene, så jeg endte opp med hvitt i en type, og farget i en annen. På -80-tallet var man ikke like opptatt av hva slags garn det var, så lenge tykkelsen var den samme. Genseren var fin den. helt til den havnet i vaskemaskina. Og det fargete garnet krympet! :( Desperat prøvde jeg å strekke ut genseren, fylte den først med malingsspann (!!), etterpå var det stoler som måtte til pers. Dessverre kom den seg aldri.

Her i kveld kom jeg på at genseren kanskje var å finne hos Garnstudio. Og, sannelig!!! Det var den. Nå luere jeg på om jeg må strikke en ny en! Den er jo stilig, ikke sant?

Nå skal det i tilleg sies at jeg falt for jakken til en av mine elever her om dagen, men også en kjole fra PT Design. Så vi får se hva som skjer... Det er vel kanskje ikke SÅ kult om læreren kommer i lik jakke som eleven?

For dere som følger med på Tjueti: Gulvet er nå lagt på rommet til både Storebror og Rockern. Planen er å beise det med hvitt en gang, og så lakkere det, og håpet er å komme igang i helga!