tirsdag 26. oktober 2010

Strikkerier

På pinner nr 2,5 har jeg nå gjort kål på 304 gram Dale babyull i bølgeskvulp. Til sammen er jeg opp i 1564 gram busted garn... Men så var det denne smellen i London, og med dobbelregel så er jeg vips tilbake på 964 gram. Det er jo vel lite for en Mariushoodie str. M. Noe må gjøres.


Bølgene har blitt til et babyteppe. Jeg skal jo snart bli tante!!! Og tantebabyer må ha det godt og varmt. Garnet og oppskrift har jeg fått fra de vordende foreldre. Håper det ble som de tenkte.


Mykt og godt er det i allefall. Kjenner nesten babylukta allerede. Teppet var en samstrikke konkurranse med Guiritana. Og faktisk så slo jeg henne på målstreken!


Vel, noe må gjøres med stæsjet, her er første 100 Londongram snart tryllet til en hals. Den blir god den! 200 masker på pinner 3,5. Perfekt. To rette og to vrange. På hver fjerde omgang er det et kast, to vridd rett sammen, to vrang. Akkurat passe med mønster!


Travle tider om dagen også, faktisk. Lurer på når ting skal begynne å roe seg... Noe sier meg at et liv med to voksne i 100% jobb og fem unger fordelt på to skoler og en barnehage og et vell av fritidsaktiviteter ikke tilsier store mengder dødtid. Jeg ønsker meg egentlig litt dødtid, kjenner jeg...