torsdag 8. mai 2008

Dagen i dag






Dagen i dag


er en underlig dag.


Den er din.





Dagen i går slapp deg ut av hendene.


Den kan ikke få annet innhold


enn det du alt har gitt den.





Dagen i morgen har du ikke noe løfte på.


Du vet ikke om du kan regne med


å råde over den.





Men dagen i dag er den eneste


du kan være sikker på.


Den kan du fylle med hva du vil.


Benytt deg av det.





Idag skal du glede et menneske.


Idag skal du hjelpe en annen.





Idag skal du leve slik at noen


Ikveld er glad for at du er til…





Dagen i dag er en betydningsfull dag





Den er din!




G. Brandes




Kjente at dette diktet bare måtte formidles i dag.
Her skinner sola.
Og på bildet over er veden som pappa har ordna klar for en ny vinter.
Det øverste bildet skulle nesten hatt lukt. Hva lukter vel bedre enn liljekonvall?

I dag fikk jeg pakke i posten fra ei dame som nesten ga bort fire sømbøker. Jeg er så takknemlig. Bøkene kommer jeg til å bruke masse. Sammen med bøker jeg har fått fra andre damer, har jeg nå en samling som gjør det mulig å sy barneklær for enhver anledning.
Disse helt ukjente damene har i det siste gjort meg glad for at de er til...