tirsdag 13. mai 2008

Pinse på Leka

Vi har funnet oss et ferieparadis.

Øya heter Leka, og ligger helt nord i Nord-Trøndelag. Leka kan du lese mer om her.

Som den lidenskapelige hobbygeolog jeg er, er Leka et perfekt reisemål. Bildet under viser litt av den spesielle geologien på øya. Noen steder skjærer veien gjennom pass hvor man lett kan innbille seg at det ligger røvere på lur.




Jeg kommer nok egentlig fra havet, jeg kommer hjem når jeg kommer ut til kysten. Og sammen med en fantastisk inspirerende lærer på marint feltkurs i studietiden, er jeg alltid på jakt etter spennende saker i fjæra. Her er litt av helgas fangst.




Vi bor i ei hytte på Nausthaugen, her er det god plass til hele familien, med to soverom, hems, bad og kjøkken/stue. I pinsa var det surt og kaldt, så utelivet ble litt begrensa. Men vi fikk fiska litt, og resultatet ble to små sei og to små torsk. Vi gleder oss allerede på neste Lekatur.