mandag 5. mai 2008

Litteratur 2

"Pynt" henger fortsatt med... Og nå skjer det kanskje noe! Jeg måtte faktisk inn på nett for å lese noen anmeldelser før jeg bestemte meg for å gi den en sjanse. Ble litt engstelig da jeg et sted leste at den var best i starten... Om ikke annet så har jeg lært mye om design/interiør-eksteriør da.

Som tidligere nevnt har jeg nå lagt bak meg en Agatha Christie-periode. Jeg har ellers lest mye krim, men har kommet frem til at det nå får være nok. Det meste av krim som skrives i dag er utrolig grusomt. Etter å ha reflektert litt over det, har jeg kommet fram til at det er nok grusomhet i verden, og at vi kanskje blir litt mettet gjennom det vi leser og ser på tv, at det som skjer i den virkelige verden bare blir en del av hele "underholdningspakken" - at vi rett og slett bryr oss for lite, fordi vi har blitt vaksinert.

Krim tror jeg jeg liker fordi det er så lett å få en tråd i historien. Jeg innbiller meg at det er enklere å skrive en kriminalroman enn en annen roman, det er nok lettere å drive historien frem. Og det er kanskje lettere å lese krim nettopp av samme årsak.

Vel. Dette er mine små litteraturtanker en sen kveld i begynnelsen av mai.