lørdag 26. juni 2010

Leirliv

Fra tirsdag til i går var jeg med en herlig gjeng ungdommer til Val på fylkesleir i 4H. Det er sannelig en del år siden sist! Men en flott tur og leir. Unner alle ungdommer å være med på noe slikt. Val ligger i Ytre Namdal, et av mine favorittdistrikter på denne jord. Trønderværet har vært helt bak mål denne våren og sommeren, men viste seg faktisk fra en mye bedre side disse dagene. Men kaldt var det ja. Kom meg ikke ut av ullundertøyet jeg reiste i før torsdag morgen, faktisk.


Om dette været er en følge av globale klimaendringer eller ikk, nei det vet jeg ikke, men i Nærøy bedrives det en del forskning på fornybar energi. Svært fasinerende, dette har jeg sans for, og hadde lett kunne bodd med utsikt til vindmøller, altså!



Prosjektet i forrige innlegg har begynt å få litt mer form enn bare en tegning på et papir også, dette bildet er noen dager gammelt, nå har jeg fått ferdig 24 av 123 lapper. Hekler i tynn alpakka fra DSA. Morsomt og enkelt. Får se om jeg sier det samme når det hele skal sys eller hekles sammen...


I helga foregår det Steinkjerfestival her i byen. Skulle vært der i kveld, men har enda ikke våknet helt fra leiren, og 7 grader pluss er heller ikke forlokkende. Men vi var der en tur i dag, og er imponert over opplegg og arrangement, altså. Jentene testa sirkusferdighetene sine blant annet.


På leiren så jeg en lekker genser, forresten, og forska litt på hva det var jeg hadde foran meg. Konklusjonen var at genseren er design fra Indre Namdal, nærmere bestemt EMS design i Lierne. Genseren heter Klara, og skal definitivt bli et prosjekt når noen andre prosjekter er ferdig. (Men i litt annen fargekombinasjon)