søndag 27. juni 2010

Sommerferie faktisk!

I dag kjenner jeg den: Sommerferiefølelsen! Nå har jeg ingen konkrete planer på 1,5 uke i allefall - noen halvkonkrete, hyggelige planer, bare! I dag har vi vært på Lustadvatnet på St.Hansmoro. Røysing 4H bidro med kanopadling, spikking, natursti og hesteskokasting. Dyktige ungdommer! Olleditten og Baluba var først med meg en tur ut i kano.


Etterpå var de en tur ut med pappan sin, og til slutt ble morfar leid inn som skipper. Fin stil, gitt!


En veldig vellykket dag, med rømmegrøt, toradermusikk, svartkjelkaffe, kaker og bål ble det. Kanskje kan det gjentas neste år?

Innom på butikken i går (den ene i Steinkjer Sentrum som selger Bjørkahonning), kjøpte vi to sorter honning fra Bjørka. En med peanøtter og en med sjokoladebiter. Jeg er ikke glad i honning på f.eks brødskive, men denne med peanøtter er GOD altså. Anbefales på det varmeste om du kommer over den (i en Ultra- eller Menybutikk).

Og så da - hva skal jeg gjøre nå? Har hodet fullt av syplaner, koser meg med hekling av lapper, og kjenner bunaden rope litt. Strikkeprosjekter ligger det vel litt av her og der også? Og huset ser rett og slett bomba ut...
Forresten, i går la jeg inn en ny teller, da den gamle hadde takket for seg... Tror den sto på 36 tusen eller deromkring. Jaja...