mandag 30. august 2010

Oliven og ketchup

Da er en stk ribbestrikket ullbukse til Olleditten ferdigstrikket, og garnlageret har krympet med voldsomme 90 gram. Strikket etter oppskrift fra Nøstebarn på pinner nr. 4. Garnet er Evilla, fremdeles usikker på hvilket Evillagarn...



Perfekt bukse til høst og vinterbruk dette, og nydelige farger, synes i allefall jeg. Flotte fargeoverganger også. For å slippe å få brå kant med fargeskift på det ene benet, nøstet jeg av til jeg kom på gult igjen, og nå har jeg to nøster med blått og rødt ullgarn liggende...

Buksa er også perfekt til sofahopping!



Denne lille skapningen vår er forresten noe helt for seg selv (det er vi vel strengt tatt alle og enhver...) Eller så er det rollen som fembarnsforeldre med en nesten-attpåklatt (fire år mellom de to siste) som har gjort oss istand til å se humoren i det dette lille vesenet foretar seg. Man blir vesentlig mer avslappet til det meste etter hvert gitt. I allefall, denne treåringen elsker oliven! Hun fikk et stort glass til bursdagen sin, og hentet det frem til dagens middag. Før resten av maten kom ordnet hun en forrett. Oliven med ketchup. Fristende? Kan i såfall oversende oppskriften ;)


Så var det dette nydelige lammeullsgarnet fra Rauma da. Lurer på om Lise visste hvor mye jeg kunne få ut av det? I allefall, her er det litt mer som er ferdig, men dette går også i avdelingen for hemmelig inntil videre. 180 gram deilig lammeull er brukt her.


Da er 604 gram av garnlageret strikket opp. Det betyr at jeg strengt tatt har lov til å kjøpe 300 nye gram. Bra jeg er streng med meg selv her!!!

Forøvrig litt spent på dagene som kommer, Kjære skal en tur i narkose i morgen, skal fikse litt på skavanker etter tusen år med fotballspilling. Han blir vel kanskje litt redusert i noen dager.