søndag 27. mars 2011

Første galskapsøvelse unnagjort

Og jeg har allerede lært mye...


Jepp - jeg har altså kjøpt meg broderimaskin. En pent brukt Elna 8300. Jeg har såvidt trykket litt på Emma og Albas maskin en gang for lenge siden, men utover det er erfaringen min med slike maskiner lik null. Så her er det snakk om bratt læringskurve gitt.

Første forsøk ble aldeles ikke som planlagt, men underveis fant jeg ut mye hvordan jeg kan få til første forsøk slik jeg egentlig hadde tenkt...

I tillegg fant jeg ut at det er viktig at broderitråden får løpe fritt - hvis ikke kommer undertråden frem (hvite flekker i bokstavene).


Vel, prøvelappen min kom til nytte, 4H-buksa til Rockern fikk en lapp på den ene baklomma. Hehe. Bukseeieren sier i allefall at han er fornøyd. En ting er jeg ganske sikker på, jeg kommer til å ha mye moro med det nye leketøyet mitt! (Når bunadene er ferdige... I allefall tre av knappene fra forrige innlegg er sydd på på feil sted, tror jeg, så Elnaen får nok stå en del alene fremover også...)