fredag 4. mars 2011

Har brukt

av det jeg har! Og Olleditten har tatt bilder rundt omkring på stua. Her er spotene i taket. Taket er malt med tre strøk helblank hvit maling. Sånn så det forresten ut før malingen tok til for snart to år siden.


Vel, men marsutfordringen skrider fram. Jeg hadde fremdeles litt rester igjen av Lett Lopi, etter reinsdyrgenser og tøfler. Ettersom kalde golv ikke er et ukjent fenomen verken her hjemme eller på hytta, blir det aldri for mange par tøfler, så det er bare å gå igang. For å få to og to mer eller mindre like er det greit å dele nøstene halvt om halvt.


Med god hjelp fra et par blogger, Hjerte GO'H Design og Tone M, gikk jeg løs på firkanttøfler. Sannelig ikke helt intuitivt å forstå hvordan dette skal sys sammen...


Men jeg fikk det da til til slutt. Her er to stk før toving.


Den lille fotografspiren tar også bilde av mamma mens hun strikker. Det ble enda mer garn igjen, så det ble et par tøfler til, de er så grusomt stygge at jeg lurer på om de kommer til å bli avbildet... Kanskje på laaaang avstand, i sort-hvitt?


Freddan nå, lørdag i morgen (who knew?). Da går turen til Trondheim, med Vitensenter og Pirbad sammen med ungdommene i 4H klubben. Det blir bra! Fin helg til alle! Og sånn for oppsummeringen: Jeg har altså brukt Lett Lopi-garn fra lageret, og strikket to par tøfler!