fredag 27. mai 2011

20.000 og gitt bort!

Massevis av besøk på bloggen den siste uka. Kult. Eller? Akkurat det skal jeg tenke litt mer på, hvorfor blogger jeg, og hvorfor ønsker jeg at folk skal lese i bloggen min?

Vel, jeg blogger nok først og fremst fordi jeg synes det er morsomt å ha å se tilbake på. Koser meg mange ganger med å sitte å bla bakover i bloggen min, og mimre over ting jeg har gjort og begått.

Men jeg blogger også i håp om at noen blir inspirert av det jeg bedriver, om det er på håndarbeidsfronten, på hverdagsfronten, på turfronten eller på hyttefronten. Og hvorfor vil jeg at folk skal inspireres av meg? Er ikke det litt oppesen å tro at jeg kan inspirere noen? Tja, sikkert. Men nå har jeg i allefall selv stor glede av å lese på blogger rundt omkring, kanskje litt sporadisk og periodevis, men dog. Så kanskje er det noen som synes bloggen min er ok også.

Så til dette med fokus på stort besøkstall. Nå kjenner jeg at jeg er litt ambivalent til dette, er det sosialpronografi jeg bedriver tro? Skal jeg annonnsere nye innlegg på Facebook og andre steder? Hmm. Kjenner jeg må tenke litt mer på dette, men tror kanskje det, som før, kommer til å avhenge av type innlegg.

Så hva er konklusjonen på dette tankespinnet mitt? Jo:
  1. Jeg kommer til å blogge som før
  2. Jeg kommer til å sette pris på besøk på bloggen, og ikke minst på hyggelige kommentarer. Jeg har jo faktisk blitt "kjent" med noen av dere der ute i Norges land gjennom bloggen min.
  3. Jeg vil gi bort mer gjennom bloggen min, fordi jeg selv er så glad i små oppmerksomheter i posten, og fordi jeg synes det er en enkel måte å spre litt glede på - og glede kan det ikke spres for mye av!
Og hvem får veske? Jeg gir bort to jeg... Førstevelger er nummer 12 på kommentarlista: Tone


Og når Tone har valgt, så får nr 2 på lista velge. Og andrevelger er Lillis.



Og her er de tre veskene dere kan velge mellom. (Lillis, jeg gir deg beskjed når Tone har valgt.) Håper de faller i smak.


I løpet av helga skal jeg ta meg en besøksrunde til alle som har kommentert (i allefall de av dere som har blogg ;) ).