tirsdag 3. mai 2011

Utålmodig!

Oh yeah! Der har du meg i et nøtteskall. Synes Kjære er utrolig som orker dette. Men etter å ha vært kjærester i 17, 5 år så har han nok lært seg teknikker...

Vel, som dere sannsynligvis vet, kjøpte vi oss campingvogn i begynnelsen av påska, startet ivrig på prosjektet, men grisevær gjorde det lite fristende å gå ut. Og så viser det seg at vogna har en liten lekkasje... Det skal nok gå fint å tette den, altså, men et lite set-back ble det. Uansett, vogna bør være klar til å bebos første uka i juli, så det er vel bare å komme igang igjen. men det er ikke her jeg er utålmodig, altså...

Prosjekt nr to: Hytte. Vet ikke om jeg har skrevet om det rent konkret, tror jeg bare har hintet så langt. I februar fikk vi (les: Jeg) ideen om hyttebygging. I løpet av noen hektiske timer var argumentene klare:
  • En hytte det er lettere å komme seg til
  • En hytte ved sjøen
  • En hytte som ligger mer sentralt (nærmere f.eks Trondheim)
  • En hytte som ligger nært gode venner ;)
  • En hytte med vann og strøm
  • En hytte med store vinduer
Og siden da har vi planlagt bygging, og vi har vært på utkikk etter en å kjøpe. Huset er fullt av hyttekataloger, og etter hvert hyttemagasiner. Alle mulige og umulige nettsteder er besøkt, og ethvert prosjekt som dukker opp på Finn.no, og som er innenfor mulig(og til dels umulig) område er godt kjent... I dag var jeg innom bibliotektet og lånte med noen hyttebøker.

Vi heller nok mest mot bygging nå, har tomt klar uten kontrakt, veldig fint å ha gode venner!!! Så nå venter vi på tegninger fra et par leverandører, og så får vi se... og det er her utålmodigheten virkelig kommer inn. Hytta skulle vært ferdig i går! Jeg vil sitte der og drikke kaffe og sy bunad nå!


Så har det seg sånn at vi allerede har en hytte... En tømmerhytte på ca 30 år. På fjellet. Hytta er lita, og tømmerkassen er upraktisk innredet. Altså, i tillegg til den 30 år gamle tømmerkassen har vi et snart 8 år gammet påbygg som inneholder en gang, et soverom og en hems. Innvendig er det grove og veldig grå tømmervegger, og vinduene er små, altså er det ei mørk hytte. Men nå driver vi og fabulerer litt over den også. Skal oppover i helga, da skal vi se hva som skjer...

Og forresten, jeg leser litt. Har vært veldig fengslet av Barnepiken av Kathryn Stockett en tid nå. Litt for fengslet, for leg har lest litt for lenge på senga hver kveld. Men, om det skulle være en bombe, en fengslende bok. Lett å lese, godt skrevet. Og for en som virkelig ikke har peiling på svarte hushjelpers situasjon i Missisippi i 1964, så virker den veldig troverdig også. Men nå er boka ferdiglest, og jeg må finne på noe annet ;)


Og så kan jeg røpe en forrykt ide: Jeg har lyst til å sy meg ny bunad...