tirsdag 7. juni 2011

Kan det være desperate handlinger?

I dag er det ikke mange timer igjen til fristen for vurdering går ut. (Torsdags morgen klokka 08.00) Kan det være at man begynner å bli desperat av den grunn at man i løpet av få timer tar et par ganske store avgjørelser?

Første avgjørelse (eller var det den andre?) var å bestille hytte! (Så nå mangler vi bare tomt...) LH 412 fra Hedda hytter. Etter intense runder de siste dagene, med spekuleringer, vurderinger, tegninger etc, tror vi nå vi er framme ved endelig løsning. Denne skisse kom i kveld (utrolig raskt levert!), og er nå retunert med et par siste kommentarer som vi satser på går i orden.

 

Planen er klar: Nyttårsaften i ny hytte!!

Jeg tenker nok i mitt stille sinn at det er lenge til nyttårsaften... Sukk. Hadde det vært opp til meg, skulle hytta vært ferdig i går! Men nå har jeg gjennom årenes løp sett at det å vente på noe er en like stor del av opplevelsen som det å faktisk ha det i boks også, så jeg får tenke veldig mye på det denne gangen.

Tilbake til karakterene. Som sagt, snart er det ferdig, og er jeg skikkelig heldig får jeg noen dager til å planlegge neste skoleår de kommende ukene.Og vips er det sommerferie, og den er full av planer (så full at det nesten ikke hadde blitt tid til å vært på den nye hytta om den hadde vært ferdig heller). Og når ferien er over, så kommer vi til den andre store avgjørelsen av dagen: Jeg har takket ja til et tilbud om en halv stilling utenfor skolen kommende skoleår. Dette er en jobb som betyr at jeg må til Trondheim to dager i uka, og da får jeg kjørt mye tog. I tillegg tenker jeg at det gjør sitt til at nyttårsaften plutselig er der som julekvelden på kjerringa! Dette blir SÅ bra.

Men nå går jeg og legger meg. Skal sette noen flere karakterer i morgen.