torsdag 4. desember 2008

4. desember

Dagens kalenderluke fra Annesan...

Klipper først fra Grønn hverdags kalender i dag også:

Kan du kjøpe julegavene brukt?
Mobiltelefoner, datamaskiner, stereoanlegg, spill, leker, klær og smykker. Alt er det mulig å kjøpe brukt. Fordelene med det er flere. For det første er det ofte billigere å handle brukt. For det andre er det mye mer miljøvennlig. Å produsere nye ting betyr ofte klimautslipp, mye energibruk, kjemikaliebruk og naturinngrep.
Legg julehandelen til Zett eller Finn i år, eller sjekk ut Etiskforbruk.nos oversikt over retro- og vintage-klesbutikker og Grønn Hverdags lokale og nasjonale oversikt over hvor du kan handle brukt!
En annen mulighet er jo å sy et av de to bærenettene jeg har lagt ut beskrivelse på. Helt sikkert mange som blir glad for det i julegave!
Eller kanskje du kan ta en titt i lista mi over håndlaget handel i margen til høyre her på bloggen.
Her i huset har vi hatt en genial ida ang. ungenes adventskalendre. Huset flyter jo av småtterier som ikke bidrar i positiv retning når det gjelder klimautslipp, i tillegg blir det jo ikke brukt. Så, i tillegg til noen nødvendige saker, som roll-on, plaster, tannkoster og slikt, så får ungene brukte tegneserier. Vi er så heldige å ha et stort lager på mørkloftet fra 70-, 80- og 90-tallet, så gavene blir i tillegg gratis.
I Landhandleriet har jeg nå lagt ut tre nye bærenett i herlige farger.

Her om dagen fikk jeg nye navnelapper. Jeg var ganske spent på den nye varianten jeg bestilte. Ville gjerne ha lapper som kunne brettes dobbelt. Og se: det funket kjempebra!

På tampen skal jeg friste med morgendagens kalender, da kommer et lurt sytips...