lørdag 26. desember 2009

Juulefred, juulefryd!

Verdens aller beste dag er nå unnagjort, 1. juledag. Da kan man gjøre ingen verdens ting, eller akkurat hva man vil. Jeg broderte litt bunadsskjorte jeg. Knuter og attersting. Dette er smått altså, men det ble rimelig bra (og det skal vel se hjemmelaget ut?). Planen er å gjøre litt på bunadsskjorta hver dag i jula, slik at jeg er ajour når vi kommer til første bunadskursdag i 2010.

Julaften har vi jo også lagt bak seg. Stor stemning, og besøk fra nissen i år også. Her gir alltid nissen bøker i julegave. Storebror fikk Ken Folletts Stormenes Tid, Rockern fikk Guinness Rekordbok, Sprellemann fikk Bjørn Sortlands London Mysteriet, Baluba fikk Barbapapas vår,

og Olleditten fikk Lille Gruffalo.

I desember, og ellers i året også, er jeg trofast leser av Lises hobbyblogg. Bloggen til Lise gir meg inspirasjon til dette og hint. I desember har hun hatt kalenderkonkurranser, skikkelig stilig. Den morsomste var nok den siste, og som hoffstalker - hehe - ble jeg den heldige vinner av trøstepremie på denne konkurransen. Stå på Lise, jeg skal følge deg i året som kommer også, da regner jeg med det blir enda flere turinnlegg, som inspirerer til turer i Trøndelag også.

I dag går turen til svigerforeldre på julemiddag, underveis skal jeg ha med meg strikkinga mi - det lilla babysilkgarnet, som er vanvittig mykt, gjenstår ca 15 cm før jeg er ferdig. Inspirasjon til dette kom fra Kari på jobb.