onsdag 30. desember 2009

Snowboard, monopol, bukker og ryddesalg på garn.

Eller i omvendt rekkefølge...
Prosjekt Tjueti avdekker mange skatter. Etterhvert har jeg lært meg å kjenne min begrensning (til en viss grad) så når det dukker opp nøste på nøste med ubrukt garn, så må jeg innse at det ikke blir strikket opp i overskuelig fremtid. Derfor selger jeg unna litt til en billig penge. Dette er 11 nøster med Mor Aase, Baby. 50% ull og 50% courtelle (hva nå det er). Et godt og mykt garn som jeg strikket mye av da guttene var små. Selger det for kr 100,- pluss eventuell porto.

Dette er 24 nøster (9 sorte, 8 hvite, 3 sennepsgule, 3 blå og 1 lakserød) av Spar Sport, 100% ull, velegnet til toving. Strikkefasthet 16 M = 10 cm. Selges også til kr 100,- pluss eventuell porto

Send en mail på annegretesand(at)hotmail.com

Litt familieliv blir det også tid til. Lille søte Olleditten er glad i Bukkene Bruse. I dag har vi sett flere spennende versjoner på You Tube, og Kjære leste litt fra den engelske versjonen. The Three Billy Goats Gruff.

Ellers er monopol en slager. Etter litt frem og tilbake er vi nå innehavere av 5 ulike varianter av slaget. De to nyeste ble testet i dag: Sprellemann m venninne, og Baluba som tilskuer, spilte Disneyvarianten.

Mens Storebror, Rockern og en håndfull kompiser konsentrerte seg om Simpsonversjonen.

Lurer på om jeg ikke ønsker meg den gode gamle, jeg... Noen som har en til overs?

Julesnøen har forresten kommet til Trøndelag, og i går var vi ute og testet den (ok - ungen har testet den litt mer, da...) Men Rockern kjøpte seg et brukt snowboard her om dagen, og nå var det på tide med en test!

Dette ser jo bra ut, ikke sant?

Men, newsflash: Begge beina er jo som spikret fast til dette brettet! Og brettet går mye fortere enn en dame i sin beste alder... Så det ble noen turer nedi snøen under testrennet... Men jeg gir meg ikke!

Olleditten fikk ski i julegave, og er ivrig på testinga. Går rimelig greit på flate strekker, da. Resten får komme etter hvert.

Sånn rimelig på tampen av et år er det vel meningen man skal reflektere ovewr dette og hint, og kanskje komme med noen nyttårsforsetter også... Vel. Man har jo enda nesten et døgn på seg. Men jeg har lagt opp, og strikket noen omganger med garnet fra Birgirsdottir da.