torsdag 23. september 2010

Fordeler

med strikking.
Jo det skal jeg fortelle. Det kan strikkes hvorsomhelst, nårsomhelst, og hvasomhelst.
Jeg strikker mest i sofan, og for tiden så er det så mye jeg har lyst til å strikke. Noe har jeg garn til, andre ting må jeg kjøpe garn til... Her er hjørnet mitt i sofan. Kaffekopp, garn, tre strikketøy, pinnemåler, konvolutt til å skrive lure ideer på, målebånd...


Fikk ferdig Klukka II her om dagen. Strikket i Lett Lopi på pinner nr 4,5. Garn og mønster kommer fra Birgirsdottir. Vekt: 320 gram.


I samme "åndedrag" ble Klukka I fikset også, tok opp på skuldrene og rekket opp litt, slik at ribben havnet under puppene og ikke rett over bilringene - ble jo bra jo. Klukka I var forøvrig strikket i str L, mens Klukka II ble str M.
Og nå har jegg gjort kål på 1180 gram av garn som finnes i huset - litt igjen enda før Mariushoodie kan innkjøpes...)

Jeg hadde en mamma som var superstrikker. Det dukker stadig vekk opp saker som hun har strikket. Som denne lua. Mener det er Bror sin, kanskje han skal få den tilbake. Morsomt mønster, ikke verdens beste passform. Er forresten hjemme med Olleditten igjen i dag, hun har vært syk siden tirsdag nå stakkars lille. Men det er visst veldig mye bassilusker som går rundt omkring der ute nå. Heldigvis har resten av gjengen holdt seg frisk.


Ja, nei. Får vel strikke litt, jobbe litt og legge litt planer for helga! Ha en fin dag alle sammen!