lørdag 4. september 2010

Høst?

Jeg liker høst, jeg. Får vel bare innse det, det er høst nå. Men det gjør jo ingen ting. God lukt, fine farger og høstingstid. Og snart er det behov for nye luer også. Fingeren, som heldigvis er mye bedre i dag enn i går, egner seg greit til å sy sammen luer med. Så da fikk jeg faktisk sydd sammen disse tre luene også da.

Den første (eller siste) er strikket i Hubro fra Dale og Crazy fra Løve Garn på pinner nr. 10. Inspirasjonen henger på en stolpe i barnehagen, og har vært gjenglemt utenfor der et halvt års tid nå. Skulle hatt dusker også - men nå var det helt tomt for Hubro, gitt. I år er det forresten smekkfullt med plommer på plommetreet.


Sen vår i år, gjør at rosene blomstrer ekstra sent. Dette er en krypvariant, med små blomster på. Under er det en stilkrose.

Både jeg og jentene har falt for Åremössan. jeg har strikket opptil flere av slaget, og i Østersund i sommer ble det innkjøpt to nøster Milano til formålet. Jentene har planer om at dette skal bli venninnegaver, tror jeg.



Til sammen 256 gram stæsjbustet garn her. Er nå oppe i 860 gram. Halvveis til innkjøp av garn til Mariushoodie. Fingeren kan brukes til strikking i dag, men ikke så mye om gangen. Og babyteppe på pinner nr 2,5 sluker ikke akkurat opp garnlageret.
Håper forresten eplene blir gode i år. Har tre epletrær. Dessverre er en del angrepet av et eller annet stygt som gir brun "skurv"...

Nyperosene lukter herlig, og de fleste blomstret fra seg tidlig i sommer, men det kommer fremdeles en og annen knopp. Kjenner dere hvor godt de lukter? Det gjør i allefall disse fluene.

Men da er det klart for litt mer rydding av hus. og kanskje skal jeg legge opp en ny Klukkakjole i Lett lopi etterpå... I morgen vurderer vi seriøst å gå på Svarttjønna for å høre Rasmus og verdens beste Band. Mor og Far sin Sang er nok en favoritt, den er bare fiiiiiin!