fredag 3. september 2010

Frekk finger forulemper fredagsfesten...

Finfine fredagen, uten planer for helga. Kan det bli bedre? Og med våte drømmer om mye strikketid. Ja, akkurat, det hadde jo vært noe. Jeg har mange prosjekter jeg har lyst til å ta fatt på. Og streng som jeg er med meg selv, må jeg strikke opp allerede skaffet garn etc etc... Her er tre luer - eller, tre umonterte luer, som bare venter på innveing - slik at jeg kommer opp i 1800 gram (tror jeg), slik at jeg kan gå igang med prosjekt Marius-hoodie til Storebror.

Vel, det med mye strikketid kan man bare se langt etter! Med slik anretning av fingre ble det litt vel krøkkete å strikke, gitt. Kanskje hekling går bedre? Må testes!


Og verre, Guiritana har virkelig sjans til å strikke fra på samstrikkekonkurransen vår! Usj.
Uten tape ser mine to pekefingre slik ut... Vanligvis er de omtrent like store. Vel - det var første håndballtrening for sesongen i går - jo og så... bla bla bla. Vondt er det, det skal være sikkert. Og irriterende.

Så får vi se da, blir nok ikke sprengstrikking i helga nei. Men luene kan kanskje monteres? Og kanskje blir det bra vær? Uansett - blir finfint med helg!

Ikke for det, storkoser meg på jobb også. Verdens herligste kolleger. Og nydelige elever. Det største aberet er dette at man må opp om morgenen. Jeg er tilhenger av innføring av A- og B-timeplan. Jeg er og blir et B-menneske! Og derfor er det så utrolig godt med helg. Helger er laget for B-mennesker, samfunnet ellers er skapt av noen ihuga A-mennesker for lenge lenge siden.

Ønsker dere alle sammen en superduper helg, A- og B-mennesker, med eller uten strikking.