mandag 27. september 2010

Høst

Jeg liker høst jeg (hørt det før)?
I helga var jeg og Kjære på tur til Østersund. Full avslapping. Herlig. Men da blir det ekstra travelt når det plutselig er mandag igjen...
På tur hjem kjørte vi innom Tännforsen. Der hadde de både kaffe og vaffel, og ikke minst, en imponerende foss! Anbefaler en tur innom her, altså - selv om du var her en gang på -70-tallet, så kan du godt stoppe her nå også. Bra servering på Turistsenteret også.


Fruen, med bred benføring for ikke å falle ut i fossen, foreviget i Sverige.


Høst, ja. Mye garn, jupp... En "Staffhat" etter oppskrift fra MirreVirre har sett dagens lys. Den er laget av 83 gram Creative + Filz fra Austermann. Behørig nøstet fra to nøster for å få det svarte/grønne i nøstet på flettedelen, og det mer fargerike på hekledelen. Strikket på pinner nr 5 og heklet med heklenål nr 5,5. Stilig lue, kan nok komme til å bli flere slike. Nå har jeg gjort kål på 1263 gram garn.


Uka som såvidt har startet er litt i overlag innholdsrik... Så da er det vel bare å kaste seg ut i det...

Jo, forresten, var det jeg skulle si. Skal du til Østersund, og er du ute etter skikkelig, skikkelig god mat. Eller, er du ute etter skikkelig, skikkelig god mat, så dra til Østersund... Der finner du restaurant Innefickan. Sier ikke mer jeg.