fredag 17. september 2010

Jeg, en interiørblogger?

Niks. Tror ikke det.
... og hva er nå en interiørblogg, egentlig? Jeg er i allefall avhengig av et kamera med gode zoom-muligheter, slik at minst mulig av rotet vises når jeg skal ta bilde av et eller annet til bloggen min. Så da jeg skulle ta bilde av en fantastisk flott gave her i går kveld, så tenkte jeg at det fikk vente til jeg kom på et fint stilleben som ramme om bildet. Helt til jeg kom over dette innlegget. Enig i mye av det som står her, altså... Samtidig så håper jeg at en del av alle disse bildene (som jeg synes går litt vel mye i hvitt...) også er  nøye komponert med zoom som gjemmer det bak eller på siden av. Det som innlegget gjorde var at jeg fant ut at jeg fikk ta en runde med swap-pakken min fra Idama, som jeg åpnet i går.

Og for en pakke! Jeg har jo sett at det finnes mange garnfavoritter der ute i internettverden, men har liksom hatt nok med lokalt garn her. Men det ser jo spennende ut å teste noe annet også - så jeg ønsket meg litt nett-garn. I mitt stille sinn hadde jeg håpet på en smaksprøve av et eller annet. Men hva får jeg? Jo, TRE ulike typer dansk kvalitetsgarn! 150 gram Holst supersoft, i to lekre farger. 100 gram Arwetta Classsic i en nydelig rosafarge samt 100 gram New Zealand Lammeuld i herlig brun farge.

Garnet ble tatt med rundt for å teste interiørbloggmulighetene... Hva med sofaen som vi ornet med omtrekking av for ti år siden? Den er stort sett full av rent tøy som ikke er lagt sammen enda... Og i vinduet råder avblomstrede orkideer. (Men de vil blomstre igjen, orkideer som får minimalt med vann og stell gjør det ;) )

Eller kanskje Olledittens Duplo-Zoo, som hun fikk i treårsgave. Tømmes ut like fort som den har havnet i posen sin... (Og en innrømmelse: Samlet sammen litt for fotograferingens skyld...)


Heldigvis er det stort sett Zoo-en som tømmes utover, svært sjeldnere blir hele denne kassen med Duplo tømt.


Men selv jeg ser jo at garnet ikke kom til sin rett i noen av disse omgivelsene, så da ble alt sammen med meg en tur ut - fargene blir jo også bedre i dagslys. Så her er herligheten foreviget nedi hagen (jepp, steingal, ja...).


Men konklusjonen er nok en gang: Interiørblgger... der har dere IKKE meg.

Kom forresten hjem til dette på stuegulvet her om dagen... Storebror har spilt althorn i korpset i 6 år. Nå vurderer han å gå over til Tuba. Konklusjon: Om althornet er stort, så vil nok ikke tubaen gjøre det enklere å evt kjøre moped på korpsøvinger... Samme Storebror skal også ha noen prøvetimer med kontrabass i høst... og faller han for det i tillegg, ja da lurer jeg på om vi må bygge på huset?

Denne uka var jeg på overnattingstur til min gode venn Budeia, vi kom igang med tråkling av bunad. Og i helga må det tråkles mer. Jeg er hjemme fra jobb i dag, en tivolimage og kroppstemperatur som vingler som en 5-åring som akkurat har tatt av støttehjul på sykkelen er ikke forenelig med god undervisning... Håper det gir seg, for verken tråkle- eller strikkelysten er på topp heller. Fikk bursdagsgave fra Budeia også, boka Meg eier ingen, av Åsa Linderborg. Har så vidt kommet igang med lesing, men må gjøre ferdig en stk Agatha Christie før jeg fortsetter. Her er boka forresten fotografert sammen med tøy som en gang var lagt sammen, men som ingen enda har tatt med på rommet sitt..


Vel - de beste ønsker om en frisk og god helg til alle sammen!