onsdag 1. desember 2010

Vi nisser, vi nisser teller...

... Tja, f.eks, vi kan telle strikketøy som ligger på et rom (stua, f.eks).

Et skjerf til meg selv. 150 gram Mirasol som jeg fikk i hemmelig venn-gave i høst. Blir mykt og godt!

 En hemmelig julegave, strikkes i Sandnes Silk Mohair.


En genser til Sprellemann - etter planen. Resteprosjekt i Lett Lopi. Oppskrift fra Nøstebarn, og mønster fra Garnstudio.


Skal vi se, vi er vel oppe i tre nå, den fjerde er Mariushoodien til Storebror. Ikke SÅ lenge til jeg skal begynne på mønster nå. Tror forresten det blir Pack man herifra, og ikke helt tradisjonell...


Vi kan også telle dager i desember. I dag er det første (om du ikke visste det), og i min kalenderpakke lå Arne og Carlos sitt luehefte, og tre nøster garn, til han som trenger ny lue. Men jeg har visst rotet bort riktige pinner...


En annen mulighet er å telle adventskalendre. Samme kalendre som i fjor, i forfjor etc...

Olleditten


Baluba


Sprellemann


Rockern


Og Storebror - kom til fem denne gangen også. Liker denne tradisjonen jeg!



Så da har nissene tellet det ene og det andre. Og da får vi telle dager til neste blogginnlegg. Ha finfine adventsdager!