torsdag 11. desember 2008

11. desember

Jakten på middagsserviset.

Helt siden i sommer har vi (jeg) jaktet på nytt middagsservise. Eller ikke nytt da, men nytt for oss. Det gamle, kjøpt til en billig penge på Ikea for flere år siden, begynte å bli litt redusert i antall og utseende.

Jakten har tatt meg innom mange bruktbutikker, og ført til kjøp av en del andre brukte deler, samt et frokostservise, omblogget i juli...

Vel, til slutt fant jeg et pent servise på Finn.no, og fikk faktisk tilslag. Med god hjelp fra ei snill dame fra Snåsa, fikk jeg det trygt hjem også. Og sannelig, tror dere ikke at Kjære hadde vokst opp med dette serviset også. Så da arvet vi likså godt det også. Nå er vi i besittelse av uhyre mange deler av "Astrid" fra Figgjo. Er hun ikke nydelig? Det vi fremdeles er litt sparsomt utstyrt med er middagstallerkner...

Poenget mitt er: Kanskje finnes det gjemte skatter på loft og i kjeller, og ikke mins i skap? Kanskje kan noen få dette i julegave, eller kanskje det kan selges? Finn.no er et fantastisk sted i så måte.

Duken som Astrid er fotografert på fikk jeg i bursdagsgave for noen år siden, den er kjøpt på bruktbutikk i Danmark. Aldeles nydelig!!!

Og til slutt... kanskje noen har stoffer eller annet syutstyr de ikke trenger mer - i såfall tar jeg gjerne over det!

Lykke til med bruktjakt og salg av skapfyll!!