mandag 15. desember 2008

15. desember

Tufsa danser

Nå sover Erke
og i søvnen
danser Tufsa rundt og rundt ham
på bare ben

Hun løper over lyng og lav
og ler
og han ser
at hun er rund og rar og pen

Hun plukker røde tyttebær
og rekker ham og sier:
"Kom og dans med meg!
Nå skal jeg bo i hjertet ditt
og du skal bo i hjertet mitt,
for jeg er glad i deg

Nå bor hun inni hjertet ditt
og hun har deg i hjertet sitt
og hun er glad i deg
(Gudny Hagen)

I Blåfjell i går sang Turte denne sangen til Erke. Erke som hadde hull i hjertet sitt fordi han hadde mistet Tufsa si. Da Erke våknet hadde Tufsa flyttet inn i hjertet hans, og hjertet var igjen helt.

Er ikke dette en nydelig sang, er ikke det en vakker tanke? Å la dem vi savner flytte inn i hjertet vårt. Da har vi dem der for alltid! Jeg savner mamman min, hun døde så alt for alt for tidlig. Men Mamma, jeg har deg i hjertet mitt, der er du med meg alltid!

Det å la dem man savner flytte inn i hjertet sitt, gjør at man blir sterkere i hverdagen, det er jeg sikker på.

Dette får stå som dagens kalenderluke. Selv om den kanskje er sår og trist, handler den om glede og håp!

Et annet håp, om enn vesentlig mer trivielt, er at dette skjørtet blir ferdig snart, slik at pinnene kan brukes på Marius. Det burde la seg gjøre, for det mangler kun 10-12 omganger...