onsdag 4. juni 2008

Soleksem

Sprellemann har pådratt seg soleksem på bryst og skuldre, og da passet det litt dårlig med skoledag ved sjøen. Men mamma har sine lyse ideer, og tenkte at en tunika av et lett sengetøy ville bli bra. Så i går kveld dukka vi ned i haugen med gamle dynetrekk, og Sprellemann falt for et rosa med blomster. Med god hjelp fra huskylocken ble det en tunika av det. Underveis fant frøkena ut at hun også trengte shorts. Og med hjelp fra jersey som jeg fikk fra snille Bravobravo, så ble det en knebukse. (Mønster ble laget ut fra en annen jerseybukse.)

Mottakeren ble storfornøyd, og stilte litt betenkt opp til fotografering før skolebussen gikk i morges...

Husets sygale frue har stor sans for Amy Butler-stoffer. og via en handelsavtale med Kjære, kan jeg få tak i noen godbiter nokså rimelig via ebay (etter et intrikat utregningssystem basert på trening av ulik karakter). Jeg har lenge hatt planer om å sy noen vesker av dette stoffet, og i dag ble den første kolleksjonen på seks vesker ferdig. Disse ligger nå til salgs i Landhandleriet . Jeg er veldig fornøyd med fasongen på disse!

Jeg er veldig glad i hagen min. Til tross for at den er uoverkommelig stor, og stort sett består av halvferdige prosjekter, så gir det sjelefred å tusle litt rundt og luke litt her og der. Dette er definitivt en "lat hage". Jeg er overveldet over blomstringen på et par av epletrærne disse dager!

Og snart vil denne skjønnheten stå i full blomst.

Avslutter med et bilde av en storklokke.