tirsdag 27. juli 2010

Ferie i Trøndelag

Sannelig ble det ikke bra vær! Og det passet fint ettersom vi var invitert på ute-50-årsdag på lørdag. Naustene ved Svigers var arena, og Olleditten sjarmerte de fleste ;)


Maten kom stort sett fra sjøen. Under leting etter krabber til fiskekraft kom vi over disse to. Ikke helt fornøyd med å bli tatt på fersken, uansett hva nå prosjektet går ut på.


Fin feiring, og fin søndag etterpå, med soling, bading, strikking... Videre gikk turen til Stiklestad og Spelet om Heilag Olav. Olleditten, som vanligvis sitter som et lys på teater, var ikke i teatermodus, og vred seg som en, ikke helt stille heller, mark i fanget på meg og Kjære det meste av forestillinga. En forestilling igjen i år, torsdag 29. juli - olksokdagen. Anbefales!


Vel hjemme igjen har vi hatt to dager med hagearbeid. Det er spesielt et gjengrodd bed som har fått frisket seg opp, i tillegg til en grøft som har blitt gravd for å få bort vann fra dette bedet. Med duk og bark håper jeg det holder seg rent og pent lenge, og med litt gjødsel, håper jeg på veldig til vekst også ;) Har to store gamle peoner i hagen, herlige blomster, den ene er hvit, den andre vesentlig mer rosa.


Og så, endelig. Jeg har sydd igjen. Og jeg liker det! Dette er det jeg holder på med i kveld. Får vel gå inn nå, og se om det blir ferdig også ;) Skjørtet som jeg har strikket på siden ca denne tid i fjor er også ferdig, men jeg er ikke i fotomodus, så dokumentasjon kommer en av dagene.