mandag 5. juli 2010

Strandliv?

Kanskje finnes det et lite håp om strandliv i Trøndelag også? I allefall er det såpass til temperatur at jeg i skrivende stund sitter ute, selv om det er masse bråk fra Kjære som klipper plen... Har fått spørsmål om å sy en strandveske, men før jeg sa ja, ville jeg teste mønsteret Big shopper fra Stoff og Stil, og tror det kan funke. Mulig jeg må utvide det litt. Testveska er sydd i billig voksduk og foret med bomullstoff fra Ikea. Skulle aller helst hatt en lysere grønnfarge på skråbåndet, men lageret mitt på lysegrønt var for lite, og butikken hadde heller ikke mer. Men jeg er godt fornøyd med resultatet!


Så er det meg og strikking med bomullsgarn da, der har jeg virkelig mange dårlige erfaringer, plaggene blir alltid alt for store! I min fortørnelse over dette ble jeg minnet på et prosjekt fra i fjor, skjørtet fra "Feminin strik". Og sannelig, jeg fant det. Godt på vei dette her altså, strikker i safran, og det ser ut til å funke greit. Nå har jeg faktisk strikket to slike skjørt før. Det andre i et herlig grønt garn fra Dale, og til tross for at dette i stor grad er ull, så ble det ALT for stort (men her handler det om at noen glemte å sjekke tykkelse og strikkefasthet). Dette skjørtet har jeg lagt ut til salgs på Epla.no. Det første er strikket i Mirasol, og er brukt veldig mye!

Så prosjektet som jeg egentlig holder på med, en tunika fra PT-design. Nå har jeg nesten kommet like langt som da jeg rekket opp sist. Har gått ned en str på mønsteret og en halv str på pinnene, så får vi se om det hjelper.