fredag 23. juli 2010

Trist fredag i ny tunika

Jeg er virkelig elendig til å strikke klær i bomullsgarn. Fikk ny giv da jeg strikket et babyteppe i fjor, i Petunia fra PT. Så da denne tunikaen dukket opp, måtte jeg prøve. Startet først friskt med oppgitt pinnestr og størrelse M/L. Godt og vel halvferdig skjønte jeg at dette ikke kom til å gå, plagget rommet både meg, Sprellemann og Olleditten på en gang - så da var det bare å starte på nytt, denne gangen en halv str ned i pinnestr, og mønsterets størrelse M. Tunikaen ble ferdigstrikket i Danmark, 22 små blomster ble også heklet der. I Sverige fikk jeg kjøpt perler, og vel hjemme fikk jeg sydd på blomstene med perler i.


Veldig fornøyd med resultatet. Herlig plagg å ha på seg. Mønster er fra PT, garn er Petunia fra PT. Kantene er heklet rundt med rosa, forresten, ikke så tydelig her.


I Danmark er det mye rart, blant annet steiner med hull i, vi tok med oss en del hjem, og i dag har jeg og Sprellemann tredd noen av dem på jutesnører og hengt dem opp til minne om ferien.


Som dere ser, i dag skulle det bli en finfin dag i Trøndelag, endelig litt glimt av sol og oppholdsvær. Men dagen ble veldig trist. Verdens herligste katt, Max Elvis er død. Han har blitt påkjørt i løpet av natten. Aldri mer skal vi le av de underlige liggemåtene hans, aldri mer skal han komme og mase etter kos.



Håper du får det fint i kattehimmelen, søteste Max Elvis!

Helt til slutt, en liten hemmelighet, strikket ferdig på ferieturen den også, av det herlige lammeullsgarnet jeg fikk fra Lise.